kyraterpstra.reismee.nl

Disabled orphanage

Hello allemaal!

Sorry dat het zolang duurde, maar hier is dan eindelijk weer een nieuwe blog over mijn afgelopen weken vrijwilligerswerk.

Dit is alweer mijn 7e week in het mooie Sri Lanka! Ben nog steeds volop aan het genieten en kan niet geloven dat ik na deze week nog maar 2 weken vrijwilligerswerk over heb.

De afgelopen 4 weken heb ik vrijwilligerswerk gedaan in het disabled orphanage. De eerste paar dagen vond ik erg zwaar en shockerend, maar daarna werd het steeds beter en nu wil ik er niet meer weg!

Elke ochtend beginnen we de dag met een korte meditatie en bespreken we de dag een beetje. Dan mag je kiezen naar welke groep je wil. Er zij verschillende groepen: peace, hope, Joy, goodness en children.

Ik ben nu al in elke groep geweest maar de laatste paar dagen ben ik het vaakst in goodness. In deze groep gaan we vaak tekenen en knutselen en zingen en dansen, erg leuk en vrolijk allemaal.

Rond half 12 krijgen ze lunch en moet ik en de andere vrijwilligers helpen met de mensen in de rolstoelen eten te geven.

Om 12 uur hebben we tot 2 uur pauze wat best lang is. Daarna hebben we nog 1 uur wanneer we alleen maar spelen en wat ouwehoeren. Dat uurtje gaat altijd echt zo snel voorbij.

Nu ik er al voor een aantal weken ben merk ik echt dat ik met een paar al een hele goede band heb opgebouwd, wat echt heel leuk is. Ik probeer aldoor maar zo gek mogelijk te doen om een lach op hun gezichten te krijgen.

Van te voren had ik nooit gedacht dat ik het aanzou kunnen om naar het disabled orphanage te gaan, maar nu ben ik zo blij dat ik er toch wel voor gekozen heb.

Ik kan niet geloven dat volgende week mijn laatste week is in het o zo bijzondere tehuis. Ik zie er nu al tegen op om afscheid van iedereen te nemen.

Ik had nooit verwacht dat ik zoveel van deze lieve mensen zou gaan houden. Ze hebben echt bijna helemaal niks maar toch is iedereen er zo gelukkig. Het is 1 grote familie en iedereen helpt elkaar als dat nodig is, wat heel mooi is om te zien.

Afgelopen vrijdag zijn mijn geliefde ouders en zus hier ook aangekomen en hebben we het weekend samen doorgebracht. Was echt super leuk om ze weer te zien! Morgen ga ik tm zondag weer naar ze toe om samen wat rond te reizen en leuke dingen te doen.

Heb er zin in!

Liefs Kyra

Reacties

Reacties

Anita

Hoi Kyra, fijn te lezen dat je het zo naar de zin hebt in het disabled orphanage. En niet alleen jij lees ik wel . Ik kan me zo je koppie voorstellen dat je de bewoners aan het lachen brengt.
Een prachtige ervaring. Nog een hele fijne tijd daar toegewenst, ook samen met je familie. Nog even en dan .......

Disna

Lieve Kyra

Fijn om te lezen dat je daar zo'n bijzondere tijd hebt. Veel plezier in het paradijs????????
Groet disna veltman

Disna

Al die vraagtekens waren smileys haha

Travel Active team

Hoi Kyra,

Wat een mooie en indrukwekkend project is het toch! Goed dat je hebt doorgezet. De kinderen zijn zo ontzettend blij met je aandacht.

Fijn weekend en we spreken je als je terug bent!

Groeten,

Kevin
Travel Active

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active