kyraterpstra.reismee.nl

cultuurweek tot nu toe

Hello!

Dinsdag begonnen we de dag zoals gewoonlijk met het ontbijt. Dat bestaat hier uit (droog) brood wat je eventueel kan roosteren, boter, een hele zoete chemische jam en ei. Niet zoveel dus haha maar gelukkig heb ik mijn hagelslag mee genomen ;)

Na het ontbijt zijn we naar een spice garden gegaan. We kregen een rondleiding langs alle verschillende kruiden en specerijen die ze daar verbouwen. Bijna alles had wel een medische werking, wat erg leuk was om te weten.

Na de spice garden zijn we naar een tea factory gegaan. Daar kregen we te zien hoe het proces van thee maken gaat. Ook kregen we daar een kopje thee, omg it was so delicious!

Daarna hadden we nog een boot vaart over lake Kandy, wat erg mooi was maar wel een beetje kort.

Het weer is hier prima te doen, het is wel warm maar eigenlijk aldoor bewolkt waardoor het niet te heet wordt.

Gisteren stond er een kookles, zelfverdediging training en een meditatie les op het programma.

Tijdens de kookles werd ons verteld welke specerijen de mensen hier gebruiken om te koken. En dat waren er veel haha

We hebben rijst gemaakt met een hele lekkere linzen curry en een fruitsalade.

Daarna kwam de zelfverdedigings wat eigenlijk niet zoveel voorstelde. Gelukkig kan ik met mijn kickboks skils iedereen aan ;)

De meditatie les leek me echt heel leuk, maar die viel echt super tegen. We moesten eerst 2 uur op een mini kussentje zitten terwijl een monnik ons van alles vertelde over het geloof. Mijn kont en rug hebben nog nooit zo pijn gedaan haha. Daarna nog even 20 minuten gemediteerd wat wel interessant was, maar omdat ik niet meer goed kon zitten was het niet echt ontspannend meer ;)

Gisteren ook besloten om maandag te beginnen met het temple renovatie project hier in Kandy. Dar ga ik 1 week doen waarschijnlijk 2 andere meisjes waar ik wel veel mee om ga gaan dat ook doen dus dat is wel gezellig.

Het weeshuis voor meisjes waar ik ook graag naar toe wilde was ook al vol met vrijwilligers voordat ik kon kiezen. Na het renoveren wil ik wel proberen om naar het meisjes te huis te gaan, maar mocht dat weer vol zitten, ga ik naar het te huis voor gehandicapten. Daar hebben ze de hulp het hardst nodig, maar het moet de eerste paar dagen wel heel zwaar zijn heb ik gehoord.

Vanochtend zijn we al om 5 uur vertrokken naar de temple of the thoot. Dat was een kort nachtje dus..

Bij aankomst eerst speciale bloemen gekocht als offer voor de budha.

We kregen een rondleiding Door de tempel waar ons verteld werd over het geloof en de verschillende rituelen die ze doen in de tempel.

Wauw het was er zo mooi! Alles gaat hier zo anders. Echt heel indrukwekkend om te zien.

Vanmiddag zijn we nog naar een plaatsje geweest waar ze kleren en beelden maken. Heb al genoeg leuke dingen gezien die ik mee naar huis wil nemen !

Verder hebben we vandaag de middag vrij, ook wel even lekker.

Morgen alweer de laatste dag van de cultuurweek. De tijd gaat toch nog best wel snel. Morgen ga ik aan het einde van de middag met 2 andere meisjes naar Trinco t/m zondag, daar moeten hele mooie stranden zijn dus ik ben benieuwd.

Leuk dat jullie allemaal met mij mee reizen!

Liefs Kyra

Reacties

Reacties

Oompie Bert????

Hoi lieve Kyra, erg leuk om je verhalen te lezen, gaan dit ook zeker bijhouden. Heel veel succes, en geniet ervan.

Liefs Bert Marni Melvin en Justin.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active